Personal interests, case I C 588/10

February 11th, 2011, Tomasz Rychlicki

Polish businessman, sued the owner of a Polish internet website seeking the removal of two press releases that came from the Polish Press Agency and were republished at In his view, the publication of these texts was made in breach of his personal interests, because they informed about earlier, unsubstantiated accusations directed at him by the Polish newspaper “Gazeta Polska” and Tomasz Sakiewicz, the editor-in-chief of “Gazeta Polska” and a well known right-wing journalist. These proved to be false accusations. The publisher and Sakiewicz pledged to publish apology.

The District Court in Kraków in its judgment of 10 January 2011 case file I C 588/10 dismissed the suit. The Court ruled that media are allowed to publish diffrent comments and informationn, even if some people mentioned there, are against such publications.

The Appellate Court in Kraków in its judgment of 19 May 2011 case file I ACa 372/11 overturned the judgment of the District Court.